در این پست میخواهیم ۱۰ موبایل برتر در زمینه عکاسی در سال جاری میلادی را به شما معرفی کنیم! لیستی که امسال از بهترین دوربین های موبایلی در اختیار داریم یک تفاوت عمده با لیست های سال گذشته دارد! آن هم این است که جدیدترین ایفون اپل یعنی iPhone 6S در بررسی های انجام شده نتوانسته در حایگاه بهترین دوربین قرار بگیرد و این جایگاه را به نماینده سونی یعنی Xperia Z5 سپرده است! اگر میخواهید با دیگر اعضای این لیست آشنا شوید با ما همراه باشید!

10. آیفون 6S و 6S Plus با امتیاز 82

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردم امسال برخلاف عادت های هرساله آیفون جدید اپل نتوانسته در میان رقبای اندرویدی خودش جایگاه مناسبی را پیدا کند و به زور در کنار iPhone 6 که پرچمدار قبلی اپل بود در انتهای جدول ۱۰ موبایل برتر در زمینه عکاسی قرار گرفته است. این موبایل در بررسی هایی که DxOMark انجام داده است توانسته امتیاز 82 را از 100 کسب کند.
این خبر خوبی برای طرفداران پرچمداران اندرویدی است! زیرا آنها توانسته بالاخره آیفون را در یکی از حوزه ها شکست دهند. البته این موضوع به این دلیل نیست که دوربین این موبایل خوب نیست! بلکه هنوز هم آیفون دارای دوربین خوب و قابل ستایشی است و میتواند در شرایط نوری نامناسب بسیار سریع فکوس کند و تعادل رنگ سفید در داخل عکس های گرفته شده با آیفون به خوبی مشخص است. اما چیزی که باعث میشود امتیاز این موبایل کاهش پیدا کند وجود مقداری نویز در عکس های گرفته شده در نور کم میباشد که دقیقا برخلاف ادعای اپل در رابطه با سنسور جدید به کار رفته در این موبایل است.

9  و 8. آیفون 6 و 6Plus با امتیاز 82

امتیاز این موبایل هم تقریبا با برادر بزرگتر خودش یعنی iPhone 6s برابر است و توانسته در آزمایش های انجام شده توسط DxOMark امتیاز ۸۲ را بدست بیاورد. این موبایل دارای یک سنسور ۸ مگاپیکسلی به همراه یک لرزش گیر اپتیکال است که برای اولین بار اپل از آن در دوربین موبایل های خودش استفاده کرده است که باعث میشود عکس های شما واضح تر و گویا تر از آب در بیایند. در هر صورت کیفیت عکس های گرفته شده با استفاده از آیفون 6 واقعا مناسب هستند و این موبایل میتواند بسیاری از رقیبان خود را به راحتی شکست دهد!

آیفون 6 هم بدون لرزشگیر اپتیکال میتواند تصاویر خوبی را ثبت کند و فاکتور های اساسی را دارا میباشد. فقط بعد از خریدن آیفون 6 سعی کنید در شرایط کم نور دستتان موقع عکس گرفتن نلرزد!

7. اکسپریا Z3+ با امتیاز 83

نسخه بهبود یافته اکسپریا زد ۳ با دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی وارد بازار شده که البته دوربین مورد استفاده در آن مقداری از دوربین استفاده شده در زد۳ بهتر است. برای مثال عکس های گرفته شده با استفاده از زد ۳ پلاس شارپ تر هستند و اگر منبع نور به طور مستقیم به لنز بتابد عکس ها با کیفیت مناسب تری نسبت به گذشته ثبت میشوند.
دوربین این موبایل همچنین از ایزو 12,800 پشتیبانی میکند که با استفاده از ان میتوانید در محیط های تقریبا تاریک بدون استفاده از فلش عکس های روشنی بگیرید. البته باید مواظب نویز های مزاحم در هنگام استفاده از ایزوی بالا باشید!

6. موتورلا Moto X Style با امتیاز 83

موتو ایکس استایل پرچمدار جدید موتورولا است که با یک دوربین 21 مگاپیکسلی راهی بازار شد. در ابتدا مدیر عامل این شرکت مدعی شد که دوربین این موبایل در میان پرچمدار های اندرویدی بهترین دوربین است. البته کمی بعد با انجام آزمایش های مختلف توانست امتیاز 83 را کسب کند و در رتبه ششم قرار بگیرد. عکس های گرفته شده با استفاده از این موبایل دارای کیفیت مناسبی هستند و میتوانید نقد و بررسی عکس های گرفته شده با این موبایل را در اینجا مشاهده کنید. 

5. سامسونگ Galacy Note 4 با امتیاز 83

سامسونگ بعد از ساخت گلکسی اس ۵ به خوبی نشان داد که در زمینه دوربین های موبایل به تجربه های خوبی رسیده است. حالا گلکسی نوت 4 هم با استفاده از سنسور 16 مگاپیکسلی ساخت سونی با دیافراگم 2.27 حدود یک سال و نیمی میشود که وارد بازار شده است. سامسونگ برای اولین بار در این فبلت از لرزش گیر اپتیکال استفاده کرده است. سرعت شاتر این فبلت بسیار خوب است و در شرایط نوری نامناسب هم عکس های خوبی میگیرد.

4. LG G4 با امتیاز 83 

اگر میخواهید به همه امکانات دوربین های حرفه ای در یک موبایل دسترسی داشته باشید میتوانید پرچمدار آخر الجی را در سبد خرید خود قرار دهید! البته این موبایل به دلایل بسیار واضح (!) توانایی تنظیم اندازه دریچه ی دیافراگم را ندارد و دارای دیافراگم 1.8 میباشد و شما میتوانید با استفاده از این موبایل در شرایط کم نور هم عکس های روشنی بگیرید. قابلیت فوکوس لیزری موجود در این موبایل هم باعث شده که انجام عمل فوکوس روی سوژه با بالاترین سرعت ممکن انجام شود.

البته این دوربین در حالت خودکار دارای کیفیت خیلی مناسبی نیست و به همین دلیل در رتبه چهارم این لیست قرار گرفته است.

3. نکسوس 6P با امتیاز 84 

نکسوس های امسال واقعا همه را شگفت زده کردند! در مراسم معرفی نکسوس های جدید گوگل این موبایل را با آیفون مقایسه کرد و ادعا کرد که عکس های گرفته شده با نکسوس 6P دارای کیفیت بیشتری نسبت به آیفون های جدید اپل هستند. حالا با آزمایش های انجام شده مشخص شد که این حرف خیلی هم بی ربط نبوده و نکسوس 6P دارای یکی از بهترین دوربین ها در میان پرچمدار های اندرویدی است.

البته نکسوس جدید الجی یعنی Nexus 5X هم دارای کیفیت تصاویر خوبی است ولی در مقایسه با این موبایل ها نمیتوانیم آن را داخل لیست قرار دهیم!

2. سامسونگ Galaxy S6 Edge  و Note 5 با امتیاز 86

دوربین های استفاده شده در این دو دستگاه تقریبا دارای کیفیت یکسانی هستند. یکی از ویژگی های این دوربین ها که سامسونگ به شدت روی آن مانور میداد دیافراگم F/1.9 آن بود که باعث میشود این موبایل بتواند در نور پایین هم عکس های روشنی را ثبت کند. عکس های گرفته شده با این دو موبایل دارای کیفیت عالی هستند و همه فاکتور های لازم یک عکس خوب را در اختیار دارند.

1. سونی اکسپریا Z5 با امتیاز 87

سونی بالاخره به صدر لیست برترین دوربین های موبایل رسید! جایگاهی که واقعا برای آن تلاش کرده بود! اکسپریا زد ۵ دارای یک سنسور 23 مگاپیکسلی ساخت خود سونی است و میتواند در زمانی معادل 0.003 ثانیه روی سوژه مورد نظر شما فوکوس کند! به جز فکوس دیگر ویژگی های عکس های گرفته شده با این موبایل هم عالی هستند و همه چیز برای اول شدن پرچمدار 2015 سونی مهیاست! سنسور اثر انگشت و پردازنده قدرتمند (اسنپ دراگون 810 نسخه 2 با رفع مشکل گرم شدن) و همینطور بهترین دوربین در میان موبایل ها باعث میشود که این موبایل به یکی از بهترین انتخاب ها برای شما تبدیل شود!

پینوشت: خدایی برای این بند آخر از سونی پول نگرفتم :)) فن سونی هم نیستم ولی زد ۵ ارزش تبلیغ کردنو داره.