در این آموزش میخوایم یکی از ساده ترین روش های روتوش صورت رو به شما آموزش بدیم که با استفاده از اون لکه های موجود روی صورت رو به سادگی هرچه تمام تر و با استفاده از یک لایه از بین ببرید.


تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

اولین نکته ای که باید مد نظر داشته باشید اینه که عکس شما باید جزئیات کافی رو داشته باشه و کیفیتشم مناسب باشه.
برای مثال من از عکس زیر استفاده میکنم.

اولین کاری که بعد از باز کردن عکس در فتوشاپ باید انجام بدید اینه که حالت عکس رو از RGB به CMYK تغییر بدید.

بعد از راه Window>Channels برید به قسمت Channels و روش چشم همه ی رنگ ها به جز زرد کلیک کنید تا فقط محدوده رنگ زرد قابل نمایش باشه. حالا از کل این تصویر یه کپی بگیرید. برای مثال میتونید از کلید های Ctrl+A و سپس Ctrl+C استفاده کنید.

حالا باید این تصویرو دوباره به حالت اولش برگردونید. برای اینکار بهتره که دوباره از قسمت Image>Mode اقدام نکنیم. به خاطر اینکه این عکس یک بار قبلا تبدیل شده و انجام دوباره اینکار باعث افت کیفیت عکس میشه. پس بهترین راه همون Undo کردنه. برای اینکار هم میتونید از Ctrl+Shift+Z استفاده کنید. این کلید هارو چند بار بزنید تا به همون تصویر اولیه برسیم. حالا اون لایه ای که کپی کرده بودیم روی این عکس پیست کنید.
Blending Mode این لایه رو روی Overlay قرار بدید میتونید تغییراتو مشاهده کنید.


البته منظورم از تغییرات این نیست که عکس خیلی فوق العاده شده! در واقع الان لکه ها خیلی بیشتر هم نمایش داده میشن! پس کاری که باید بکنیم اینه که از قسمت Image>Adjustments>Invert این لایه رو Invert کنید. بعدش هم حالت لایه رو از Overlay روی Soft Light بگذارید و آخرشم مقدار Opacity رو کم و زیاد کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید.

و جادوی فتوشاپ که میگن اینه ها! با انجام دادن این مرحله ها همه عکس ما روتوش شده! برای اینکه فقط سوژه مورد نظرتون رو روتوش کنید میتونید از این روش استفاده کنید:‌ به مسیر Layer > Layer Mask > Hide All برید. حالا با یه قلموی نرمٍ سفید روی پوست بکشید تا از ماسک خارج بشه. و در اینصورت دیگه همه عکس شما روتوش نشده.

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید تا آموزشای بعدی بدرود! 😉